ANBI-Status

De Stichting heeft de ANBI Status
De Stichting de Alkmaarse Cuyperskerk is door de Belastingdienst met ingang van 1 augustus 2011 aangemerkt als een Algemeen Nut beogende Instelling (ANBI) . Het fiscaal nummer is 8508 33 462. De stichting is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 533 11 361.

De Geefwet maakt jouw gift meer waard

Sinds de invoering van de Geefwet mag uw gift aan een cultureel doel met 25 procent extra afgetrokken worden van de belasting. Voor bedrijven is dit zelfs 50 procent.

De Geefwijzer wijst je de weg door de belastingregels rondom geven aan cultuur.
Kijk nu welke vorm van culturele donatie het beste bij jou of jouw bedrijf past.

Alle inkomsten worden goed besteed

In het beleidsplan is vastgelegd dat de beheerskosten van de stichting zoveel mogelijk worden beperkt .

De bestuurders van de stichting werken alle “pro deo”. Er zijn geen vergoedingen in welke vorm dan ook. Alle verkregen fondsen komen ten goede aan het monument Sint Laurentius Kerk en aan activiteiten die de toegankelijkheid van kerk als religieus huis, als Cuypersmonument en als plaats voor het bijwonen van concerten en bijkomsten bevorderen.