Beleidsplan 2022–2026

Het bestuur van de Stichting de Alkmaarse Cuyperskerk heeft in haar digitaal gehouden vergadering op 17 mei 2022 het beleidsplan geactualiseerd en opnieuw vastgesteld.

Het beleidsplan bevat ondermeer elementen betreffende:

- De manier waarop de stichting haar doelstelling wil bereiken;
- Op welke wijze de inkomsten worden verkregen
- hoe het vermogen wordt beheerd.

De stichting wil haar doel bereiken door financieel bij te dragen aan de uitvoering van noodzakelijke geachte restauraties aan de Sint Laurentiuskerk en voorts al hetgeen hiermede rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.

De stichting verkrijgt haar middelen uit donaties van vrienden van de stichting, door collectes bij orgelconcerten en uit gehonoreerde aanvragen voor financiële ondersteuning van concrete onderdelen van de noodzakelijke restauraties.

Verkregen middelen worden direct ter beschikking gesteld als bijdrage aan in uitvoering zijnde projecten. De stichting streeft derhalve niet na om vermogen te creëren en aan te houden. Van vermogen en vermogensbeheer is derhalve maar zeer bescheiden sprake.

Het gehele beleidsplan is ter inzage en downloadbaar via de onderstaande knop.

Beleidsplan 2017 - 2022