project Live Streaming

Livestreaming
vanuit de
St. Laurentiuskerk

Tijdens bepaalde vieringen wordt er een live stream verzorgd welke te zien is via www.kerkdienstgemist.nl , keuze Alkmaar, St. Laurentiuskerk, of via de app "kerkdienstgemist" te downloaden in de App Store van Apple of Google.

In de St. Laurentiuskerk wordt een project gerealiseerd, dat het mogelijk maakt om erediensten, concerten, begrafenissen, huwelijken en andere gebeurtenissen live uit te zenden via het internet. Men streeft er naar er naar om met Pasen (2021) de uitzending te kunnen starten. Met vaste kwaliteitscamera’s, microfoons, computerapparatuur en software worden gebeurtenissen opgenomen en uitgezonden. Dat hiervoor grote belangstelling bestaat is inmiddels voldoende gebleken. Omdat wordt ingezet op hoge beeld- en geluidskwaliteit is met deze investering een aardig bedrag gemoeid. De parochie heeft stichting de Alkmaarse Cuyperskerk gevraagd om de financiering hiervan mogelijk te maken. Het bestuur van de stichting is van mening vat dit project onze volledige steunt verdiend.

Zoals u op de startpagina heeft kunnen lezen bij “laatste nieuws” heeft onze stichting een mooi nieuw project en dat is het mogelijk maken van streaming via internet van gebeurtenissen in de kerk. Streaming heeft tijdens corona bewezen in een grote behoefte bij parochianen en andere belangstellenden te voorzien. Het is ook na corona een “blijvertje”. De parochie heeft - na inwinning van deskundig advies en bestudering van offertes - besloten om kwaliteitscamera’s, microfoons, computerapparatuur en software aan te schaffen. Aan onze stichting is gevraagd om te helpen bij de financiering. De Cuypersstichting gaat gaarne op dit verzoek in en hoopt dat parochianen en onze concertliefhebbers ons willen helpen met een donatie. Onze doelstelling is Euro 6.250,-, waarmee dan 50% van de kosten zijn gedekt.

Helpt u mee met een donatie? Alvast onze grote dank hiervoor.
U kunt uw donatie overmaken naar:

IBAN rekening NL 09 ABNA 057 56 32 542

t.n.v. Alkmaarse Cuyperskerk te Alkmaar
onder vermelding " live-streaming"